smartphonetrends.nl
Home » Tips » Algemeen » Smartphone repareren bij Primera

Smartphone repareren bij Primera

Smartphone kapot? Welkom bij Primera

Wellicht niet de meest voor de hand liggende combinatie; smartphones en Primera. Toch is het binnenkort mogelijk je telefoon bij Primera af te leveren ter reparatie. De winkelketen gaat namelijk een samenwerkingsverband aan met Telerepair group. Een bedrijf dat al zo’n tien jaar gespecialiseerd is in het repareren van smartphones van een grote variëteit aan bekende merken.

Nieuw jaar gaat gepaard met nieuwe dienst

De nieuwe dienst zal vanaf december dit jaar zijn intrede doen bij een beperkt aantal filialen van Primera. Deze maand dient als een testperiode voor de reparatieservice. Echter al per januari 2016 zullen alle 478 winkels van Primera van dit gemak voorzien zijn. Primera gaat in dit geval slechts dienstdoen als punt voor het afleveren en ophalen van de smartphones. Gezien dat ook Post NL al in veel van de Primera filialen aanwezig is, was het een logische stap dat deze de verantwoordelijkheid voor bezorging bij de filialen en het reparatiecentrum zou gaan dragen.

Van online invoeren naar offline leveren

Naast smartphones kunnen in het vervolg ook tablets bij Primera worden afgeleverd voor een reparatie. Hoewel de apparaten in de winkels kunnen worden afgegeven, dient iemand alvorens wel de website van Primera te raadplegen. Via de site kan de reparatie worden aangemeld door op de gelijknamige button te drukken. Vervolgens verschijnt er een keuzemenu. Hier geef je het merk en type van smartphone of tablet in, de aard en omschrijving van het probleem en aanvullende informatie over het toestel. Ten slotte dienen nog een aantal persoonsgegevens te worden ingevuld en kies je het dichtstbijzijnde filiaal van Primera. De reparatie kan worden geplaatst. Ter bevestiging wordt er een mail met het ingevulde vragenformulier en een adreslabel verzonden. Een print van beiden lever je samen met het apparaat in bij de desbetreffende Primera-winkel.

Primera draagt zorg voor de verzending van het apparaat naar het reparatiecentrum. Wanneer de telefoon of tablet daar in ontvangst is genomen, krijg je de prijsopgave via mail toegestuurd. Indien besloten het apparaat te laten repareren, kunnen de kosten via iDeal voldaan worden. Mocht de prijsopgave tot andere voorkeuren leiden, behoren kosteloos afstaan van het apparaat of het zonder reparatie thuis ontvangen eveneens tot de mogelijkheden. Indien gekozen wordt om het toestel niet te laten repareren, worden wel kosten voor het onderzoek en transport in rekening gebracht. Na een geslaagde reparatie volgt een automatisch bericht wanneer de smartphone of tablet bij hetzelfde filiaal klaarligt. Op vertoon van het afhaalbewijs mag de eigenaar het toestel weer mee naar huis nemen.

Stijn Belmans

Technologiefan, communicatiegeek, Wordpressontdekker. Dat ben ik samengevat in 3 woorden. Meer weten? Check mijn artikels of mijn website.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Volg ons

Volg onze sociale media accounts op direct op de hoogte te zijn van de laatste smartphonetrends.